Összes Betekintés

Szállítási határidő ígéret. | Interjú Gerd Schachermayerrel

© Schachermayer / M. Reichl

Novembertől egy új mérföldkövet jelent, hogy ügyfeleink számára a Schachermayertől megrendelt árukra szállítási határidőre vonatkozó ígéretet teszünk. Mit jelent ez pontosan, milyen előnyökkel jár a vásárlók számára, és mi az elképzelés mögötte - erről beszélgetett a szerkesztőség Gerd Schachermayerrel.

Szállítási határidő ígéret. Ez pontosan mit jelent? 

Gerd Schachermayer: "Amikor a vásárló megrendel tőlünk egy cikket a webkatalógusban, pontos dátumot kap, hogy legkésőbb melyik napon szállítjuk le az árut. Ez a mi szállítási határidő ígéretünk."

Hogyan született meg a szállítási határidő ígéret létrehozásának ötlete?

Gerd Schachermayer: "Korábbi logisztikai képletünk 97-48-10 (97%-ban raktáron, 48 órán belül kiszállítva vagy 10 percen belül kiadva) sok évre nyúlik vissza. Az egykor célként és teljesítménymutatóként is meghatározott érték kulcsfontosságú részeit túlteljesítjük, más részei pedig már standarddá váltak az üzletmenetben. A standard azonban nem felel meg a vállalati kultúránknak. Új célokra volt szükség az egyértelmű előrehaladáshoz. A fókuszban mindig az ügyfeleink számára hozzáadott érték áll. Az új cél, hogy a megrendelés leadásakor máris pontosan kiszámított szállítási határidőt tudjunk kínálni ügyfeleinknek, ismét motivál és inspirál bennünket. Ez az, amihez mérni akarjuk magunkat!"

Milyen jövőképet céloz meg a megvalósítással?

Gerd Schachermayer: "Ügyfeleink számára nagy előny, hogy a lehető legpontosabban tudják, mikor kapják meg a megrendelt termékeket. Ez fontos a telephelytervezés, az erőforrások elosztása és a folyamatok optimalizálása szempontjából. Az elmúlt évek ellátási-lánc problémái ezt nagyon érezhetővé és világossá tették számunkra. Sok ügyfelünk megerősíti számunkra, hogy a gyors szállítási idő nem annyira meghatározó, mint a közölt és megerősített szállítási idő betartása. Új szállítási mércét akarunk teremteni itt az iparágunkban."

Tudna betekintést nyújtani a projekt megvalósításába?

Gerd Schachermayer: "A szállítási határidő ígéret megvalósítása sokféle kihívást jelent. A raktáron lévő áruk esetében még mindig viszonylag könnyű szállítási időpontot ígérni. A raktárkészletünkön kívül eső, ügyfélspecifikus megrendelésekkel, vagy olyan termékekkel, amelyeket a beszállítónk csak a megrendelés beérkezésekor gyárt le, már más a helyzet."

Tehát a szállítási határidő ígéretet fokozatosan vezetik be?

Gerd Schachermayer: "Az elmúlt évek során nagyon alaposan elemeztük beszállítóink szállítási magatartását, és velük együtt olyan mértékben optimalizáltuk az ellátási láncot, hogy most már elkezdhetjük a szállítási határidő ígéret bevezetését. Ez a megfelelő idő erre - egy folyamatos fejlődés rajtjeleként: kezdetben a szállítási határidő az árucikk-választéknak csak egy részén lesz megrendeléskor feltüntetve, és idővel ezeknek a tételeknek a száma növekedni fog. Keményen dolgozunk ezen, invesztálunk munkatársainkba, rendszereinkbe és technikai eszközeinkbe, hogy egyre több cikkre aktiválhassuk az ígéretet".

Hogyan reagáltak a beszállítói partnerek az Ön ambiciózus terveire?

Gerd Schachermayer: "A legtöbb beszállítónk rendkívül pozitívan reagált a tervünkre. Ugyanakkor hamar rájöttek, hogy ez mennyi munkát jelent majd nekik is a következő néhány évben. Abban azonban minden érintett egyetért, hogy a minőség, a szolgáltatás és a megbízhatóság tekintetében hatalmas ugrást fogunk tenni. Ezt pedig egyértelmű versenyelőnynek tekintik. Néhány beszállítót még meg kell győzni, de a piac ezt nagyon gyorsan megoldja magától. Végül is, melyik terméket választják a vásárlóink nagyobb valószínűséggel? Azokat, amelyeket nagy biztonsággal kaphatnak meg egy előre jelzett szállítási határidővel, vagy azokat, amelyek árban és minőségben megfelelnek, de a szállítási határidő csak homályos kijelentés. Meggyőződésünk, hogy a szállítási határidő, valamint az ár és a minőség egyaránt meghatározó jellemzői a vásárlási döntésnek."

A gyakorlatban ez mit jelent az ügyfeleink számára?

Gerd Schachermayer: "Ügyfeleink a megrendelés leadásakor azonnal tudják, hogy mikor érkezik meg az áru. A rendelés visszaigazolására várni ilyen szállítási határidővel mint: "Szállítás 4-8 hét múlva", már a múlté. Ha a szállítási dátum módosul, irodai munkatársaink aktívan tájékoztatják az ügyfelet, akik így időben intézkedhetnek. Így a szállítási ígéret tervezési biztonságot ad ügyfeleinknek".

A szállítási határidő ígéretet előre láthatólag december 1-én Magyarországon is aktiváljuk a webkatalógusban is. Erről honlapunkon és hírlevelünkben haladéktalanul tájékoztatjuk Önt.

( )